teisipäev, 22. mai 2007

reisi teisest osast

20.05 pühapäev (vaata eelmise postituse kaarti)

Seekord alustasime kell 11 ja Mikko tuli ka meiega kaasa. Esimeseks sihtpunktiks Tafira lähedal asuv Caldera de Bandama. See on üks muljetavaldavamaid looduselamusi saarel, asub saare kirdeosas La Atalaya küla lähedal 569 m kõrgusel merepinnast. Kraatri läbimõõt ülevalt on umbes 1000 m ning sügavus 200 m.
Tegelikult oli kogu selle reisi eesmärgiks külastada saare kõige kõrgemat mäge - Pico de Las Nievest (1942m). Ja et sinna jõuda, sõitsime läbi ka Santa Brigidast, San Mateost ja Tejedast. Mäe tipule lähenedes hakkas loodus täielikult muutuma. Kõik oli palju rohelisem ja lopsakam, lilled õitsesid, palju puid ja muidugi PILVED. Just, me saime seekord päriselt pilve sees olla. Mikkol oli küll raske autot juhtida, sest nähtavus oli suht nullilähedane. Aga meile meeldis, minul oli koguaeg akne lahti ja käsi väljas, et saaks pilvedest viimast võtta :). Mäe tipp oli täielikult pilvede sees, nii et mingit vaadet saarele polnud ja tegelikult ei tea me seda ka, et kui kõrgele me siis lõpuks sõitsime.
Seejärel Telde, Ingenio ja Aqüimes. Telde saare idarannikul on suuruselt teine linn Gran Canarial. Seal on säilinud vanimad ja parimad näited Kanaaride arhitektuurist: San Juani ja San Francisco linnajaod, mille pärlid on 15.saj pärit San Juan Batista kirik ja San Francisco 16.sajandist peaaegu originaalkujul säilinud linnaplaan. Ingenio saare kaguosas on vanimaid külasid Gran Canarial. Tänapäeval on see piirkond tuntud kauni käsitöö, eriti tikandite poolest.

Ja siis jälle üks koht, mida me oma reisi jooksul kindlasti näga tahtsime - Guayadeque. See org on kuulus nii oma looduslike kui ka tehislike koobaste poolest. Osades koobastes elavad siiani inimesed ning osad koopad on iidsed matmispaigad. "Koopaelanikel" on oma kirik ning restoranid ja võimalus on ka kodusid külastada.
Jalutasime natuke ringi ja siis sõime kooparestoranis lõunat. Kui tavaliselt on nii, et toidu kõrval on hästi palju kartulit/riis ja salatit, siis siin moodustas põhiosa toidust just liha. Kartulid olid jube soolased ja salatit polnud üldse. Aga toit oli väga odav. Meie "praed" maksid 4€.

Peale lõunasööki sõitsime Playa del Inglesi, sest Liisul oli vennale T-särki vaja ja tahtsime ranna ka veel viimast korda üle vaadata. T-särk ostetud, viskasime kiire pilgu ka Maspalomase düünidele ja Faro de Maspalomasele. See on 1886. aastal ehitatud 65 m kõrgune tuletorn, mis peaks olema ka Euroopa kõige lõunapoolsem punkt. Maspalomase düünid asuvad 4 ruutkilomeetrisel alal Playa del Inglesi ja Maspalomase vahel.
Siis sõit tagasi Las Palmasesse ja igati mõnus nädalavahetus saigi läbi.