esmaspäev, 9. aprill 2007

Gáldar (7.04)

3 eestlast, 3 lätlast ja üks soomlane, buss nr 105, 2€ pilet ja 30 minuti pärast olimegi Gáldaris.

Kollase särgiga poiss Gints, pruuni särgiga Sandra, kollase topiga Livija (3 lätlast). Keskel seelikuga Charlie (soomlane), musta särgiga Piret ja heleda särgiga Liis.

Gáldar oli üks esimestest linnadest, mis Gran Canariale pärismaalaste poolt ehitati ning 1478. aastal oli linn vallutajate poliitiliseks keskuseks. Praegu on Gáldar oma banaanikasvanduste tõttu üks tähtsamaid saare põllumajanduskeskusi.

Gáldari mineku eesmärgiks oli külastada:
* Cueva Pintadat (värvitud koobas)
* Puente de Los Tres Ojos (3 silma sild)
* Kanaaride viimase kuninga monumenti
* 1718. aastal istutatud draakonipuud
* Plaza de Santiagot
* Templo de Santiago de Los Caballerost

Alustasime Plaza de Santiago ja Templo de Santiago de Los Caballeroga. Plaza de Santiagol kasvavad Indiast toodud loorperipuud.

Templo de Los Caballerose ehitusega alustas 1673. aastal Felipe Berrojo. Alustati barokki stiilis, kasutatud on ka gooti ja renessanssi stiili.

1873. aastal leidis põllumees José Ramos Orihuela põldu vilja külvamiseks ette valmistades värvitud koopa (Cueva Pintada). Alguses oli koobas külastajatele suletud, kuid praegu on sinna rajatud muuseum ja arheoloogiline park. Kuna see on Gáldari tähtsaim vaatamisväärsus, siis otsustasime oma silmaga vaadata, mille see põllumees leidnud oli.

Pilet maksab õpilastele 3€, aga... kuna oli kuu esimene laupäev, siis oli sissepääs tasuta :). Kui 3 eestlast, 3 lätlast ja soomlane muuseumisse jõudsid, oli inglisekeelne ekskursioon juba alanud. Õnneks viidi meid teiste ekskursionistidega kokku ja saime siiski inglisekeelse ekskursiooni.

Alustasime 3D filmi vaatamisega, mis rääkis linna ajaloost, pärismaalaste elust ja tegemistest ning vallutajatest. Peale filmi suundusime muuseumisse, vaatamaks, mida arheoloogilistel väljakaevamistel leitud on.

Siis jälle natuke filmi ning lõpuks saime arheoloogia parki vaatama minna. Giid rääkis sellest, kuidas pärismaalased ehitasid ja mida nad selleks kasutasid ning kuidas külad välja kujunesid. Pargis saime mitmetes majades käia ja vaadata, millised pärismaalaste eluasemed välja nägid. Muide, kahe "magamistoaga" majas elas 6-8 inimest, et siis ühes voodis 3-4 inimest. Umbes nagu meie magamiskorraldus :DKõige tähtsam osa, ehk siis maalitud koobas jäeti muidugi lõpetuseks. Koopa värvimisel kasutati punasest vulkaanilisest kivimist saadud värvo ja kitse karvadest tehtud pintslit. Sama värvi kasutati ka riiete värvimiseks ja enda kaunistamiseks. Et koopasse saada, pidi minema klaasist kapsli mood ehitisse, korraga mahtus sinna nii umbes 10 inimest.

Arvatakse, et need keskel olevad valged kolmnurgad märgivad kuusid, sest neid kolmnurki on 12. Neid kolmnurki mõtlen, mis seal keskel on, osadel on värv maha kulunud. Ära neid ülemisi valgeid kolmnurki vaata, sest nende tähendust ei teata. Siis nende keskmiste valgete kolmnurkade kõrval on 4 kasti, 2 punased ja 2 rohelised. Neid rohelisi pole siin hästi näha. Arvatakse, et need kastid märgivad aastaaegu. Nii, et see maalitud koobas kujutab siis endast arvatavasti kalendrit.

Pildimaterjal on niru, sest pildistada seal ei tohtinud. Pildid on pärit Cueva Pintada kodulehelt ja sealt saab ka virtuaalsele tuurile minna ja muud põnevat vaadata.

Peale arheoloogia pargi vaatamist suundusime kolme silma silda otsima. See pidi olema üks suuremaid uuendusi teede ehitamisel 19. sajandil ja peaks hästi iseloomustama seda ajastut. Kui selle lõpuks üles leidsime, siis oli üllatus suur, sest meie selles midagi erilist küll ei leidnud.

Pettumuse leevendamisek otsustasime pikniku pidada. Ronisime siis tagasi Plaza de Santiagole. Ronisime sellepärast, et see asub mäe otsas ja tänavad on sellised, et nendest oleks talvel hea kelguga alla sõita. Jube järsud on ja no kitsad ka muidugi. Nüüd me taipasime ka, et miks kõik inimesed autoga sõitsid ja jalutavaid inimesi polnud üldse mitte näha.

Kõht täis, suundusime Kanaaride viimast kuningat vaatama.

Draakonipuuga oli nii, et see asub linnavalitsuse siseõues. Laupäeviti on aga linnavalitsus suletud ja seega ei saanud me ka siseõue. Aga seda iidvana draakonipuud õnnestus meil läbi akna näha. Vaata, sealt pisikesest ovaalsest aknast paistab natuke midagi :P.

Kõik eesmärgid täidetud, võisime koju sõita.

Anonüümne ütles ...

Tore, et teil munadepühad hästi lõbusasti läksid aga mina sain midagi kurba teada. Nimelt on asi nüüd selline, et teie šokolaadid ja kummikarud saadeti mulle millegi pärast tagasi XS Aga õnneks on homme teisipäev ja kümnes, mida see tähendab?? No mõtle mõtle! ....PALGAPÄEV XD üritan uuesti saata teile nänni ;)

MadeInCanarias ütles ...

juhhuu, aga vähemalt ei läinud see siiski kaduma vaid tuli tagasi.